5 km

Det kanske var så att jag skulle hoppa in i konfirmandgruppen idag innan jag tog mig an barnkören. Nu blev det inte så och förmiddagen var då fri att göra vad jag ville. Med fem killar i huset så var det inte att tänka på att härja runt alldeles för mycket för tre av dom låg i vardagsrummet och sov. Uttråkad som tusan tog jag på mig träningskläderna och gav mig iväg. Jag har slarvat i veckan och inte varit ute nåt så det var verkligen på tiden. Nu var det bara att bestämma vilken runda jag skulle ta. Spåret som jag alltid lyckas gå vilse i, rundan runt Närlinge som börjar bli tjatig eller rundan runt Häggeby. Det var bara att välja 4, 5 eller 6 km??? 4 känns alldeles för kort men det är i spåret och då springer man på bark vilket är helt perfekt. Närlinge 6 km men den har jag tröttnat på. Det fick bli 5 km på bara asfalt.
Känner hur fötterna dunkar ner i asfalten när jag joggar fram. Skulle behöva åka till någon som kan hjälpa mig att prova ut ett par ordentliga skor. Ska jag hålla på så här och kuta runt är det viktigt för både rygg och fötter. Det var ett tag sen (förra sommaren) jag tog Häggebyrundan och då tyckte jag att den var jättelång men nu gick det snabbt och jag kom fram vid ån och sågen fortare än vad jag tänkt. Mitt mål är att springa /jogga/gå en timme och då behöver jag ha en betydligt längre runda än dom jag hittills har. Men ett problem jag har är att jag tycker det är helt värdelöst att vara ute och springa. Det är så fruktansvärt tåkigt så jag smäller av. Det spelar ingen roll hur peppad jag än är. Det är lite bättre med sällskap men är Patrik med så orkar han inte hålla mitt tempo för fotens skull. Ska försöka säga att han kan cykla bredvid mig nästa gång.
Nu är jag i alla fall hemma igen nyduschad och snart redo för att jobba några timmar. Vikten då? Jo jag står stadigt stilla och har egentligen kommit i mål enligt viktväktarnas uträkningar vad jag ska väga. Meeen jag skulle vilja gå ner 1,5 kilo till och det går väldigt trögt. Men jag stoppar i mig ganska bra också så jag får väl skylla mig själv lite grann :) Jag har ju faktiska tappat 15 kilo och det syns jättebra. Extra roligt är det att handla kläder. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0