Bröllop

Så var det dags att fota ett bröllop igen. Det händer alldeles för sällan för att jag ska vara riktigt nöjd men nu är det ju bara så. Jag får väl nästan skylla mig lite själv också för att jag inte skiker ut att jag finns. Det är i varje fall väldigt skoj men samtidigt pirrigt. Man har ju bara en chans där och då så det gäller att ta många bilder för att öka chansen att det blir några bra som man kan leverera. 
I lördags var det Jonas och Linda som gifte sig. Jonas är vaktmästare i Skuttunge kyrka så vi jobbar ihop. Bröllopet skulle vara i Gamla Uppsala kyrka så det var på rätt sida om stan. Jag åkte iväg i god tid så jag skulle vara på plats när dom kom dit. Ett väldigt nervöst par kom dit. Värst var det för Jonas. Svettigt värre var det att gå runt för att hitta bra platser men bättre det än spöregn. 
Sen är det ju alltid nervöst innan man kommer hem för att snabbt öppna minneskortet och se resultatet. Jag lovade dom innan jag åkte att det skulle bli i alla fall en bra bild. Jag trodde att jag hade tagit runt 350 bilder men det visade sig vara 422 stycken. Av dom har jag nu plockat ut ca 70 som dom får på ett minneskort. Kanske är inte alla perfekta men det gör inget känner jag. Det hade varit annorlunda om jag inte känt paret som jag fotade. 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Jättefina bilder som vanligt på ett väldigt fint brudpar.

2014-08-18 @ 18:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0