Julen i kyrkan

Julnattsmässa och julotta.
Julnattsmässa har jag varit på två år i rad och i år var det inget undantag. Det börjar bli en tradition eller vad säger ni. Tre år i rad i detta nu. Det är så mysigt att åka iväg till kyrkan nästan mitt i natten. Kyrkan är fylld med levande ljus och vacker musik av kyrkokören under ledning av Magnus. Det kan inte bli annat än jättebra. 
Julotta var däremot första gången. Ställa klockan halv sex för att gå i kyrkan..... Inga kommentarer :) Eftersom kyrkan i Skuttunge är stäng på grund av mögel så har alla våra gudstjänster flyttats till Missionshuset. Där har vi våra barngrupper så det är inte någon ny lokal för mig. Den första som mötte mig med en stor julkram var bästa Jonas. Nya vaktmästaren i Skuttunge som har blivit en nära vän. Det blev en väldigt mysig stund där också. Julottan i Skuttunge är känd för sitt fika efter gudstjänsten och det var ju hur mycket som helst. Massor med sorters kakor och tårta. Kanske inte det bästa att börja med till frukost men en gång om året spelar väl ingen roll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0