2014

Snart står det 2015 i våra kalendrar.....
Bara en dag kvar och jag tänkte försöka summera mitt 2014. Det är inte så lätt och jag kommer på det ena efter det andra. Förutom att jag har en fantastisk familj med tre underbara barn i spetsen så vill jag lyfta fram en annan sak. Jag har i många år tampas med en nätt övervikt som inte har varit lätt att tas med. Hemma i soffan har jag inte brytt mig så mycket men på stan i nån provhytt i någon affär har jag nästa stått och gråtit. Så klart i min ensamhet. Att alltid behöva ta storlek XL eller i bästa fall L har varit en pina varje gång. Och ofta beroende på var jag har handlat så har inte ens XL varit så jag kommit i kläderna. Så klart har det varit nåt jag har lidit med inombords och nu är jag väldigt avslöjande. Men just idag är jag stark det känner jag i hela kroppen. Jag  har slarvat lite i ett par månader men nu är jag på gång igen och det har visat sig med minus ett kilo på en vecka. Det är absolut inget jag ska klaga på för jag har gått upp endast ett kilo på den tiden och nu är jag tillbaka på plusminusnoll igen. Så just har jag nu tre kilo kvar till mitt absoluta mål. Det mål jag helst skulle vilja nå. Men det känns helt fantastiskt att för två timmar sen kunna ta på sig Jennifers täckbyxor storlek S när jag skulle ut på promenad i stället för att ta min 44:or. Såååååå härligt :) Idag har jag gått ner 13.8. Tänk dig att bära runt på 14 mjölkpaket, inte så lätt va.....
En annan viktig sak i mitt liv just nu är min vänskap med Jonas. Vi skrattar åt samma saker tycker lika om väldigt mycket. Vi trivs superbra tillsammans. I somras fotade jag när han gifte sig med Linda och efter det har bara vänskapen ökat. Bland annat hade vi det superskoj på vår jobbresa till Polen i oktober. Den skulle jag vilja ha tillbaka på ett eller annat sätt. Just nu är han pappaledig med världens sötaste Agnes men vi träffas ändå ibland och pratar med varandra flera gånger i veckan.  
Som jag skrev tidigare så finns det säkert mycket att ta upp på mitt gångna år men dom här två sakerna speglar det jag känner just nu och som jag tycker är viktiga. 
GOTT NYTT ÅR önskar jag er alla och på återseende 2015 <3

Kommentarer
Postat av: Ingela

Här kommer en nyårskram! Jättebra kämpat!

2015-01-01 @ 16:56:55
Postat av: mamma

Tack Veronica för dina resultat och antusiasm, nu är även jag på g.

2015-01-10 @ 20:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0