Olyckan

Härligt att komma hem till ett städat hus idag!
En sen dag blev det då jag vid sextiden började rulla hemåt. Första dagen för vår grupp i Skutt. Det gick över förväntan och barnen hade verkligen längtat till starten. 
Vid den sena timmen orkade jag inte åka hem och börja med maten. Åkte i stället ner till Patriks jobb och tittade på brandkåren som hade övning. En arrangerad trafikolycka. När vi tittat färdigt blev det pizza och kebab till middag. Skulle behöva lite ny inspiration vad gäller nya maträtter. Tar gärna emot recept av er om ni vill dela med er......... 
Ilskan från igår då? Ja det känns ju inte bra men det är bara att acceptera vad som hände. Men med min fina förklaring kanske ni kan se bilderna ändå. 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Min bästa "snabbmat":
Strimla lövbiff (eller köp färdigstrimlad, ännu snabbare :-)). Hacka en lök och en vitlöksklyfta. Bryn biffen i omgångar (inte för mycket i pannan, då blir det lätt segt), salta och peppra lite på köttet. I sista omgången slänger du i löken och vitlöken också efter en stund, passa så att det inte blir bränt. Ha resten av det brynta köttet och sedan ett par-tre burkar (tills det blir lagom mycket sås) creme fraiche av valfri fetthalt (jag kör fullfett, godast så...) rör om, ha i lite soja för trevligare färg. Smaka av om det behövs mer salt eller peppar, låt puttra en liten stund om du vill (längre stund om köttet är segt, en lövbiff kan ju variera rätt mycket i kvalitet...). Servera med pasta, ris eller potatis. Åsså sallad! Klart! Kör man på färdigstrimlat kött tar det inte mycket längre tid än vad det tar att koka pasta :-)
Lycka till! /I

2013-09-24 @ 16:57:43
Postat av: Veronica

Tack för tipset Ingela. Ska absolut prova men får nog hoppa över vitlöken för det tycker inte Patrik om till mitt stora förtret. Eller så kanske jag inte behöver avslöja att det är vitlök i ;)

2013-09-27 @ 17:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0