Rocka

Idag var det nog första dagen vi klarat oss från en droppe regn. Vi åkte redan på fm till stranden för att svalka oss lite. Det kan vi göra i poolen också men det är nåt visst med stranden här. Jag som inte tycker om att bada över huvud taget tycker det är helt okej här. Varma vindar och svalkande vatten. Som jag också i och för sig hatar. Vi har hittat en strand där man kan gå ut långt och det fortfarande är grunt. När vi var på väg in till stranden igen efter första doppet var det en tjej som pekade ut mot oss i vattnet och sa nåt som jag inte hörde vad det var. Jag blev livrädd och tittade efter hajar. Så klart var det ingen haj men det var en rocka som simmade framför oss. Genast tänkte man på den där vad han nu hette som blev dödad av en rocka när han simmade i vattnet. Det var lite läskigt faktiskt så man höll ögonen på den hela tiden för att inte vara i vägen. Nästa gång vi gick ner i vattnet tyckte Linus att han trampade på nåt halt som han sa va en rocka. Det blev bara fortsatt bad längs kanten.
Nu böjar det närma sig hemgång. I och för sig är det en vecka kvar men vi har varit här i tre veckor så man kan väl säga att det börjar närma sig tycker jag. Ska bli skönt att komma hem men ändå inte. Bara två dagar ledigt får jag innan jag börjar jobba. En ny anställning som är på heltid. Det kommer att bli jobbigt men kul. Och så klart mycket nervöst.
 
Ja, det är meningen att mina händer ska vara med på bilden.
 
Strandvakten
 
 

Kommentarer
Postat av: Sabina

Det var ju krokodil jägaren, Steve Irwin som dog av en stingrocka🐊🐍Klart tiden går fort när ni har det så bra, men vi här hemma saknar er😍

2013-07-27 @ 23:13:36
Postat av: Sabina

Apropå det där med heltidsjobb, så får vi väl hoppas att det blir skit bra för oss bägge👍👍Slut med våra härliga shopping/lunch fredagar😁😁men det kommer bli bra!!!!!!

2013-07-27 @ 23:16:27
Postat av: Emma

Riktigt kul att kunna följa resan här och på facebook. Kul att ni kommer hem snart! Kram

2013-08-01 @ 09:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0