Orlando

I tisdags var det dags för en liten utflykt igen. Ner till Orlando skulle vi och besöka Universal Studios. Vi valde parken som heter Islands Of Adventures. Det har många åkattraktioner som är kul för lite större barn. Så våra tre for runt som fisken i vattnet. På tal om vatten så är det flera karuseller som man blir plaskblöt i. Dom lurade in mig i den första där man inte blev så blöt men sen var det bara att fortsätta. Det blev en ganska så sur tillställning för i den sista var som att stå under ett vattenfall. Man satt i en stor rund båt och åkte utför i en fors. I varje nedfart så forsade det in vatten i båten och på något vis lyckades jag alltid sitta där det forsade in som mest. När vi klev ut så bara rann det om min klänning. Hade jag kissat på mig skulle det inte vara någon som märkte. Och som inte det var nog så regnade det men det var ju bra för vi kände inte av det ett dugg. Som tur var så var det ganska varmt. Flera timmar senare hade jag fortfarande inte torkat ända in till trosorna.
Det roligaste i den parken var Spiderman. Man satt i en stor bil och hade 3D glasögen på sig. Sen åkte man hit och dit och upp och ner. Kan ännu en gång inte förklara men roligt var det. Faktiskt klarade jag av det fast det var lite hit och dit så jag, Robin och Jennifer åkte den två gånger.
Sen var det en natt på hotell som gällde innan vi åkte hem igen.
 
 
Idag blev det den här parkeringen
 
Först rulltrappa neråt......
 
sen på slätten.
 
Hulk berg och dalbana den åkte alla utom jag.
 
Som ni ser så sitter man mitt i skottlinjen för att bli blöt.
Och av någon konstig anledning blev jag placerad längst fram varje gång av min snälla familj.
 
Helt plötsligt hade vi klivit in i Harry Potters värld.
Husen hade snö på taken så faktiskt huttrade man till av känslan.
 
In i Poseidons värld.
 
 
Tuffa killar med Hulken i bakgrunden.
 
Popcorn i en souvenir bucket.
 
Hogwarts slott. En maffig byggnad.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0