Dop av Samuel Erik Loke

Idag var det dags att åka till Funbo kyrka för att vara med på Samuels dop. Det var strålande sol och minus 20 grader när vi åkte iväg. Såna här dagar önskar jag att jag hade tid att gå ut med kameran och fota lite men det får jag väl ta en annan dag. Och hoppas att solen vill visa sig då i stället. Vi kom fram en stund innan dopet och fick höra att Samuel inte alls var glad från sakristian. Men så fick han lite mat och skötte sig exemplariskt hela dopet igenom. Jag använde inte blixt i kyrkan vilket jag fick sota för när jag kom hem. Fattar inte att det ska vara så svårt att fotografera i kyrkor. Det hade väl inte gjort något om jag använt blixt........ Men jag fick ihop lite bilder i alla fall. Om en vecka kommer dom hit och jag ska fota finbilder med bakgrund.
Efter dopet var det fika med tårta i Funbo församlingshem.
Det var så roligt för prästen som döpte Samuel var en som gjorde praktik i Björklinge kyrka förra året. Mia-Marie heter hon och är sprudlande glad så man blir glad av att bara se henne. Det var roligt att träffa henne igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0