Sjung ut

Idag på dagen var det träning inför festen i morgon. Ja inte vilken träning som helst utan vi ska ju sjunga några sånger vi i personalen. Gud va jobbigt det är att hela tiden säga vi som jobbar där eller personalen. Jag räknar ju mig till personalen och jag säger att det är mitt jobb. Det känns som att den här diskussionen har varit igång förut. Jag hoppas att jag får några timmar till hösten och att jag kan stanna kvar på det och fylla upp med ett fas3avtal. Det är inte det optimala men vad ska jag göra.
På kvällen var det en andra gång för dagen att göra sig hörd. Den älskade kören och vår fantastiske körledare. Vi har fått riktigt bra låtar att öva på inför vårens stora konsert. Bland annat ska vi sjunga "En apa som liknar dig" som går just nu hela tiden på radion. Där sjungs den av Darin och han gör en helt fantatisk version. Det är en Olle Ljungström låt (som alla har koll på om dom tittat på "Så mycket bättre" någon gång) men en lite rolig sak är att den skrivits av vår fantastiske gitarrspelande körledarman Heinz Liljedal. Det är en sån lyx att få vara en del av kören och få höra honom spela och sjunga. Och så vår spralliga Caroline så klart. Sen har vi "Händerna mot himlen" med Petra Marklund och så ska vi sjunga "Some nights" med Fun. Vi kommer så klart att sjunga många fler låtar men dom här spelas på radion just nu och det var ett tag sen vi hade någon riktigt modern låt som vi ska framföra. Just det ja vi ska ju sjunga "Girl on fire" också med Alicia Keys. Gästartist på Cirkus i år är Petra Marklund och så nästan säkert är det att Björn Skifs kommer. Hur coolt är inte det? En man som varit med länge och har gjort många bra saker. Rätt så perfekt låtlista va? Jag är i alla fall supernöjd.
Idag har varit en superbra dag. Först sjunga så mycket och sen en rask promenad på gåbandet. Då kan man njuta och känna sig bättre än bäst när man gjort ett gåpass.
Nej ni nu ska sängen få besök så jag orkar med morgondagen.
Bjuder på Petras låt innan sängen :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0