Fest

Nu har jag mjukat upp ryggen lite efter gårdagens hårdkörning. Jag var på jobbet strax före nio på morgonen och kom inte hem förrän några minuter före midnatt. En timme mitt på dagen resulterade i en snabb dusch och lite smink runt ögonen. Till lunch fick det bli ett par mackor i flygande fläng. Men så kul vi hade. Självklart väldigt jobbigt men sällskapet hela dagen och kvällen igenom vägde upp.
Vi hade ordnat en fest för frivilliga i hela pastoratet. Så som kyrkorådet, körer, kyrkvärdar och förtroendevalda och många fler. Av dom 160 bjudna kom det 95 stycken och en del bortfall av personalen var vi 15 stycken.
Jag hade anmält mig att vara en del av köksgruppen tillsammans med Birgitta, Monika, Eva och så Anette men hon blev sjuk. Vi fick kämpa för att hinna med bitvis av kvällen men vi funkade fantastiskt bra som ett team. Varmrätten var beställd men förrätten och efterrätten gjorde vi på plats. Förrätten var en kavring med en röra av tonfisk och till granering körsbärstomat, oliv, citronskiva och extra piffet var lite citronpeppar på toppen. Som kökspersonal hade vi våra fördelar även om det var kämpigt så jag satte i mig två och en halv förrätt. Den var ju så god. Till efterrätt hade vi en buffé med små glas med chokladpudding, pannacotta och fruktcocktail. Varmrätten var fläskfilé med potatisgratäng, två såser och sallad och bröd. Slutsatsen var att jag var väldigt mätt när jag kom hem. Lite efterrätt blev kvar och det har vi kalasat på idag.
Under kvällens gång uppträdde vi med fyra låtar. Det uppskattades mycket av gästerna.
I morse var det helt omöjligt att komma upp ur sängen. Jag hade värk i hela ryggen det är tur att jag ska till Erik på måndag. Men jag var uppe strax före tolv och frukost åt jag vid halv ett tillsammans med Linus som också hade klivit upp sent.
Efter frukost och fika åkte jag och Patrik till stan och handlade till Jennifers rum. Spackel, färg och tapetklister. I morgon ska det börjas målas. Men inte så lång stund för sen är det jobb i Allianshallen och efter det blir det äntligen en Storvreta match igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0