Juldagen

Vaknade som vanligt före alla andra och klev upp ur sängen. Drog ur telefonen och paddan ur laddaren och gick ner. Efter duschen bäddade jag ner mig i fåtöljen framför tv´n. Satt och beundrade vår gran. Ja den kanske inte var så tokig i alla fall. Efter ett tag vaknade Jenkan så hon gjorde mig sällskap i den andra fåtöljen. Jag gick och fixade en varm kopp te med honung från Vendel. Tycker egentligen inte om honung men det var helt ok i stället för en sockerbit. Vet faktiskt inte vad som är mest okej men det känns som att honungen är mer nyttig som är en ren naturprodukt utan tillsatser.
Elden flammar så fint i kaminen! Varmt och skönt!
Tänker på vad gårdagen hade att erbjuda. En lugn grötfrukost med alla familjemedlemmar, mysigt. Sen paketöppning innan vi åkte iväg för att fira vidare hos Patriks mamma och pappa. Där blev det mat och Kalle Anka innan vi tog oss an julklapparna från dom. Barnen tröttnade ganska fort så vi åkte hem och vilade en stund innan svärmor och svärfar kom till oss och så åt vi gröten här hemma allihopa. Det blev en stillsam dag och jag tror att alla är nöjda.
Idag väntar mer firande av julen hemma hos mamma och pappa. Men först ska några klappar slås in och så måste jag nog kurera min hals med lite mer te och honung. Jag har en klump som varken kan hostas upp eller ner.
 
Årets familjebild!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0