1:a december

Idag har det varit pyssel och första advents mys. 
Hur ofta är det egentligen 1:a advent samma dag som första december? Jag har ingen aning i alla fall. Är det någon som orkar räkna på det så tala om för mig hur det är. 
Vaknade som vanligt före åtta men lyckades faktiskt somna om och vaknade inte förrän Emma ringde. Fast till henne sa jag att jag redan var vaken. Det var så skönt att sova länge för en gång skull. Den här veckan som gått har varit en sexdagars jobbvecka. Jobb igår men det var ganska lätt. Vi hade loppis i församlingshemmet där vi bland annat serverade korv och lussefika. Många besökare så vi som jobbade var mer än nöjda. 
Ledig dag idag innebar fixa adventsfint. Började med att baka två sorters kakor sen kom Patrik och Jennifer hem. Dom har varit i stugan i helgen. Mamma och pappa hämtade upp Jennifer för att åka och titta på fyrverkerierna vid slottet. När dom åkt började jag plocka ner lampor för att ge plats till stjärnor och adventsljusstakar. Det blev tvätt av några fönster också. Sen provade jag att baka macarons med lakrits smak. Dom blev inte så lyckade för dom sprack i ugnen. Men smaken var god så jag ska nog prova att göra dom igen nån gång. Men måste köpa en mandelkvarn. NU! 
I morse vaknade man av den tragiska nyheten att Paul Walker hade kraschat med bilen i en olycka och mist livet. Han är mest känd för The Fast & Furious filmerna. Linus har gått och varit deppig hela dagen över detta. Snyggaste skådisen som gått i ett par skor om du frågar mig. Hur blir det nu med den sjunde filmen som dom håller på att spela in undrar jag? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0