Middagsgäster x 2

Snart är påsklovet slut för barnen. Jag har jobbat några få timmar sen har jag bara varit hemma och haft det bra. Något speciellt har vi inte heller gjort då Patrik har jobbat hela veckan. I torsdags var jag, Jennifer och mamma till Thuns. Det var en väldigt mysig utflykt som vi inte gjort på hur länge som helst. Vi kom hem med två tröjor till Jennifer och ett par byxor till mig. Mamma köpte en jättefin tröja till sig.
I fredags fick vi besök av små busungarna Emil och Ida som mamma var barnvakt till. Senare på kvällen kom familjen Mattson hit på middag. Freddan hade med sig tjälknul av älg som var så himla gott. Till det hade jag gjort potatisgratäng och en grönsallad. Sen blev det innebandy på tv´n som inte slutade så värst bra. Efter förlängning vann Dalen med 6-5. Attans också att dom inte kunde stå emot och fixa Malmö och en finalplats där och då. Nu blir det match i Fyrishov i morgon i stället. Den femte och avgörande och då gäller det att vinna för att inte försvinna för den här säsongen. Hoppas, hoppas.
Idag har vi varit till stan och handlat. Vi åkte nog mest runt och kom inte hem med så mycket. Jag skulle ha tag på en ny vår/sommarjacka men hittade ingen bra. Jennifer fick ett par byxor. Sushi var beställt till middag och då fick vi middagsbesök igen. Den här gången var det Mattias och Mikaela och lilla Samuel som kom.
Att komma ihåg till nästa sushimiddag är att Luthagens livs också har den speciella laxen och den var mycket godare och bättre att skära. Som tur var så köpte jag två bitar så en ligger i frysen. Men sen måste jag köpa där. Lite tokigt att parkera bara.
Nu ska jag hoppa i säng sen väntar uppladdning imorgon inför kvällens match då jädrar ska vi vinna. För jag vill ju åka till Malmö.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0