Båttvätt

Måndag igen då.
Nu var det Jennifers tur att vara hemma från skolan. Först Linus sen Robin och nu alltså Jennifer. Snorar, hostar och har sig. Men förhoppningsvis bara i morgon också sen hoppas jag att hon kan gå till skolan på onsdag.
Helgen som gick var fullproppad med massa roligheter. Först lite slappt på fredagen med nån öl och sen innebandy som inte gick så vidare. Det har jag ju berättat om. På lördagen vaknade Jennifer med en sån hosta och var alldeles hes i halsen. Jag trodde att vi skulle behöva ställa in planerna vi hade på eftermiddagen. Innan vi kunde planera vidare så var det tid att ta sig ner till hamnen för årets näst sista städdag. Jag skulle sitta och registrera dom som bor på området så vi får en fungerande lista och så att det blir någon ordning. Det var en del som inte ens visste vilken båtplats dom hade.
Jennifer ville ju att Ebba skulle komma så det var bara att skicka ett sms som sa att det gick bra i alla fall. Men någon grillning blev det inte som det var planerat. Vi gjorde taco i stället.
På söndagen kom båttvätten dit. En ung kille som har en båtkärra där det sitter en borste på. Typ en sån som dom har på en biltvätt. Det gick ganska snabbt förutom att den gick sönder så han fick meka lite grann. Skönt att ha det värsta gjort till vi tar upp båten senare i höst. Sen snabbt hem för att lämna kärran och in till Fyrishov för att titta på lite innebandy igen. Den här gången var det TT som kom på besök. Och det gick ju lysande. Vinst med 5-1. Jag längtar till säsongen sätter fart på riktigt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0