Trötta familjen

Söndag kväll och det är en trött familj som antingen redan slumrar i sängen eller som jag sitter och halvlurar i fåtöljen. I torsdags åkte Patrik, Robin och Gustav ner till Jönköping för att besöka Dreamhack. Det är världens största digitala festival. Den börjar på torsdag morgon och slutar tidigt på söndagen. Ca 9000 personer som sitter i tre stora hallar och spelar data. Det var meningen att dom skulle stanna till söndagen men när lördagen kom var killarna så slut att som valde att åka hem i stället. Till nästa gång som blir sommaren 2013 vet vi att man måste slumra lite då och då för att orka alla dagar. Det går inte att spela hela tiden.
Linus var iväg på konfaläger hela helgen. Från fredagen till idag, söndag. Han har nog också haft kul med lite sömn och mycket bus.
Jennifer och jag var till stan i fredags och handlade lite. Till middag blev det sushi som vi båda tycker är jättegott. På lördagen var Jennifer på kalas till en klasskompis så då åkte jag till stan och shoppade ett par jeans som jag tror blir jättebra.
Idag har vi varit till mormor och hälsat på inne på Ackis. Hon är mycket piggare nu men diabetesen vill inte ge med sig. Det är jättehögt mitt på dagen. I början på veckan ska dom ha en vårdplanering för att se om hon kan få hemtjänst en gång om dagen som tittar till henne. Sen ska vi försöka få ett larm till henne ifall hon ramlar igen.
Ikväll var det cykeldags igen. Trevligt med fikafrämmande men idag fick jag någonting ordentligt att bita i. Ebba kom nämligen med ett önskemål som jag ska försöka klara av. Hon vill att jag virkar en pingivn. Jag hittade ett mönster som verkade ganska okej. Annars får jag väl ringa mamma för att be hjälp.
Nu blir det sängen och känner jag mig rätt så somnar jag väl innan jag lägger huvudet på kudden. Natti, natti....

Kommentarer
Postat av: Sabina

Alltid lika trevligt att träffas😃

2012-11-26 @ 19:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0