Superdupergott

Här kommer ett recept på en jättegod kycklingrätt. Gjorde den ikväll och ville aldrig sluta äta. Resultatet av det är att jag är proppmätt. I stället för penne pasta hade jag bandspagetti och det var supergott. Jag tog bara en stor röd lök och ingen gul paprika. Sen brukar jag inte blanda ihop kycklingen med pastan för vi vill alla ha olika mycket sås tillsammans med pastan.
 
Portioner: 4
Tid: 30 minuter

Ingredienser:
2 st kycklingfiléer
1 st stor röd paprika
1 st stor gul paprika
2 st rödlökar
1 tsk olivolja
250 g pasta (t.ex. penne)
200g Philadelphia Sweet Chili
0.75 dl kycklingbuljong
basilikablad till garnering
salt och nymald svartpeppar

1. Skär kycklingen, paprikan och löken i bitar. Hetta upp en gryta med olivoljan.
2. Lägg i kycklingbitarna och låt dem stekas. Tillsätt sedan grönsakerna. Fräs allt tills kycklingen är helt genomstekt och grönsakerna är mjuka.
3. Koka under tiden pastan enligt anvisningarna på förpackningen.
4. Rör ihop Philadelphia-osten och sweet chilisåsen. Blanda Philadelphia-blandningen med kycklingen i grytan och tillsätt kycklingbuljongen. Värm försiktigt tills Philadelphia-osten har smält men inte kokat upp.
5. Blanda ner den kokta avrunna pastan i grytan med den varma kycklingen och grönsakerna.
Smaka av med salt och nymald svartpeppar.
6. Garnera med några basilikablad och servera pastan tillsammans med en grönsallad.
 
Prova detta. Det gick fort att laga iordning och var som sagt supergott. Ni blir inte besvikna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0