Ren och fin

Jag missade den 24:e...... Attans också :)
Det är nu mindre än en månad kvar till självaste julafton. På söndag är det första advent. Då får man mysa med glögg (som vi redan provat) och en skinkmacka (vi är inne på den andra skinkan redan). Men i alla fall ska vi sätta upp lite stjärnor och stakar i fönstren. Det bli ju himla mysigt. Julgardinerna kanske också får komma upp. Jag måste ju säga att det är lite tråkigt att det inte är någon snö än. Lite kallare har det blivit men var är snön? Det är så mörkt och trist. Kommer det lite snö så lyser det upp tillvaron lite.
Ikväll har jag ägnat mig åt att tvätta bilen. Jag var först in till stan och fuskade lite med att åka in i automattvätten. Jag fick sällskap av Robin medan dom andra fick ta hand om disken här hemma. Sen bar det av hem och in med bilen i garaget. Mattorna fick sig en omgång med vatten och skurmedel. Fönstren nyputsade och instrumentbrädan glänser. Nu vill jag att det fortsätter att vara kallt så inte bilen blir skitig igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0