Varmt och härligt

Hänger inte med i svängarna som vanligt men nu är jag med igen. Kanske bara för den här gången men vad gör väl det. Idétorka ibland eller så finns det ingen tid helt enkelt. Det är bra att kunna prioritera olika saker vid olika perioder fast i och för sig så vet jag att några vill se lite text här. Eller???
Helgen var lite hattig med en snabbvisit i stugan från fredag till lördag. När vi vaknade på lördagen var det lite blåsigt och inte så varmt men solen var framme i alla fall. Men ju längre mot lunchtid vi kom ju mer lugnade det ner sig. Rabarberna hade växt på sig till en stor flock så till lunch åt vi efterrätt. Hade fått ett nytt recept på rabarberkompott som var riktigt smaskigt och till det slulle det serveras vaniljglass. Hade ju vart bättre med mjölk med då hade det ju blivit som ett mellis och det var inte så spännande. Det var ju ändå lördag och då måste man ju få smaska till det med efterrätt till lunch :) Efter lunchen var det så varmt att alla fem slocknade på altanen och hade det riktigt mysigt. Till och med killarna låg bredvis oss andra. Jag har ju lite svårt att ligga stilla i solen men jag vandrade runt lite och jag var nära dom andra i alla fall. Senare på eftermiddagen grillade vi och bordet fylldes med allt möjligt. Ja just det vi satt och åt ute för första gången både lunch och middag. Sen var det dags att åka hem för att förbereda sig för söndagens äventyr.

Jag är lite slarvig med kameran nu för tiden så det blir mest bilder med IPhonen men huvudsaken att det blir en bild eller hur? Det är lite mer levande om man har en bild att titta på.



Kommentarer
Postat av: Sabina

Här har du en trogen läsare av bloggen😄

Bilder är alltid roligt, oavsett om det är med kameran eller luren...

Det lät spännande med rabarberkompott. Recept???

Jag tror du vilat dig i form till torsdagen😉

2012-05-29 @ 11:05:10
Postat av: mamma

oj så skönt det ser ut ren avkoppling, härligt.



2012-05-30 @ 07:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0