Regn och regn

Igår var det så fint och idag spöregnar det.
Varför just idag? Jennifer brukar gå hem från skolan på onsdagar då jag jobbar när hon slutar. Eller jobb är det då inte utan en sysselsättningsplats. I väntan på ett jobb ska man kunna säga. I morgon ska jag till af igen för att gå på ett informationsmöte om en annan fas3 plats. Vet inte om det blir så mycket bättre för tjafs är inget man kommer ifrån det finns på alla ställen men jag ska lyssna i alla fall vad det går ut på. Det är ju lite tokigt att jag säger till folk att jag har ett jobb men jag vill egentligen att det ska vara ett jobb och att jag inte klassas som arbetslös igen och igen och igen. Fick ett tips om att ringa till kommunen och ställa mig i en vikariekö till dagis. Vet inte om jag vill jobba på dagis igen men allt är väl bättre än ingenting och kommer man in på kommunen så finns det stor risk att man bli kvar. Eller chans ska jag väl kanske säga. Om jag sköter mitt jobb bra.
Men i alla fall. Regn, jag det kan väl vara bra för allt pollen som susar runt i luften och förpestar livet för mig och så många andra. Och efter regn kommer solsken. Mitt i veckan är det också och i morgon ledig för att vara på af sen den lediga fredagen. Alltså bara jobba i 3,5 timme till innan jag kan säga att jag tar helg.

Kommentarer
Postat av: mamma

hoppas det blir fint i morgon så du kan njuta av solen.

2012-05-09 @ 16:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0