Första doppet för i år

Jo då, i morse var jag mycket piggare. Men det tar på krafterna att ha ont i huvudet så trött har jag varit i stället men det tar jag gärna om jag får välja att vara trött eller ha huvudvärk. Det blev en kortdag på jobbet vilket resulterade i jobb hemma. Började med att åka och köpa lite blommor att sätta i krukor. Men inte ville jag plantera dom i fina krukor när gräsmattan såg ut som den gjorde. Den var ju nästan inte grön alls utan det var tusentals maskrosor. Inte är det någon idé att börja ta bort dom heller för som sagt det är tusentals. Bara hoppas att dom sprider sig så grannarna också kan få lite av det otrevliga så behöver jag inte skämmas av att ha en gul ful gräsmatta. Jag började med handjagaren men sen blev det traktorn. När allt var klart fick det bli den lilla igen att dra runt träden där det är svårt att komma åt med traktorn. Varför så många träd? undrar jag.......
Mitt i allt var det hämtning i skolan, Jennifer fick med sig en kompis hem och genast hoppade dom i poolen. 23 grader var det i vattnet så det gick ju bra. Senare på eftermiddagen fick vi mera badsällskap. Mikaela kom cyklandes med barnen.
I morgon hoppas jag att altanen målas för färg inhandlades idag. Nu vill jag ha ordning på den så vi kan få det mysigt och sitta där för lite fika eller middag.
Sista gången är det på kören i morgon kväll också. Och jag har ännu inte fixat i ordning häftet som jag tänkt göra. Det får bli vanliga A4 papper och inget annat. Fattar inte att jag aldrig får tid. Men det är väl inget att fundera över, hinner jag inte så hinner jag inte. Svårare än så är det väl inte.....

Kommentarer
Postat av: Sabina

På torsdag gör vi stan farlig, eller hur?????

2012-05-25 @ 09:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0