Memira

Igår blev det av. Jag vet inte om jag ska skriva äntligen för jag såg väl inte fram emot det. Många år har jag funderat men det har inte blivit av. Men före jul så tog jag mig i kragen och var på en undersökning. Den visade att det gick bra att göra ögonlaser. Men ändå väntade jag med att beställa tid till nu. Jag var väldigt nervös och det blir jag alltid när det är något som jag inte har kontroll över. Först fick jag lugnande och då ville jag bara ha en halv tablett. Jag är inte van att ta ens Ipren så jag var orolig över hur jag skulle reagera. Jag blev lite trött så den måste ha hjälpt lite i alla fall. Sen var det dags att göra själva ingreppet. Jag fick ligga på en säng och så var det igång. Det enda som var otäckt var innan själva lasern då det var något som tryckte på ögat. Det värsta kom när jag kom hem. Jag skulle sitta och blunda i ca fem timmar för att locket skulle hållas tillbaka på plats. Det rann hela tiden och det kändes som att jag inte skulle kunna öppna ögonen igen.
Idag var jag på kontroll och jag körde bilen in själv fast jag inte fick. Jag åkte i tid och tog det lugnt. Det gick jätte bra och optikerna sa att jag såg bra. Efter det var jag och Sabina på stan och jag köpte ett par solbrillor. Det var himla kul att köpa ett par som jag inte behövde bry mig om styrkan. Sen blev det lunch på Thai Village där vi åt sushi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0