Bakstuga

Tidigare i veckan var det sjukstuga och idag har vi haft bakstuga. Jennifer är fortfarande hemma och idag var även Robin hemma. Han kom ner i morse men gick upp igen och sov fortfarande när jag var upp strax efter ett på eftermiddagen. Det betyder ju att han inte är helt frisk.
Igår var jag och Jenkan över till mamma på em och hon höll på att baka för fullt. Därför blev det lite bakstuga hos oss också idag. Det är ju superbra med massa kakor när man ska banta. Eller? Det blev i alla fall två sorters småkakor och så ville inte Jennifer sluta så vi gjorde muffins också. Nu finns det lite hemma till först och främst i morgon då det kommer matgäster sen får jag nog stoppa i frysen till senare.
Efter allt bak var jag så trött så det blev enkelt till middag. Köttfärssås och makaroner, det går fort och alla tycker om det.
Halsen har inte varit så skön idag men det kunde inte hindra mig från att åka iväg på kören ikväll. Vi fick reda på massa saker om våra konserter som vi ska ha i vår. Vi sjunger ju på Hovet den 27 maj. Och den 6 juni sjunger vi i stadshuset i Stockholm och om jag fattat det rätt kommer kungen att vara på plats. Två gig kör vi och efter det går vi till Sergels Torg för att sjunga en tredje gång tillsammans med Stockholmskören. Stockholmskören ska inte vara med i stadshuset för dom ville ha en kör på ca 300 stycken och det passade oss i Uppsala perfekt. Dom är ju så många som 1400 i Stockholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0