Citronmeliss

En krydda, ett lite grönt blad. Varför ska man lägga ett sådant på efterrätten. Är det bara för att det är fint? Kan man äta det? Eller är det ingen krydda? Vad är det annars? En ört kanske.....
En hektisk söndag med årsmöte uppe i stugan sen hem och fräscha upp sig lite för att gå i kyrkan. Det är fyra stycken som slutar efter sommaren som vi skulle tacka av. Trodde att jag skulle vara hemma igen på två timmar men när det hade gått tre så gick jag hem. Där hemma väntade det främmande. Hade jag vetat att det skulle ta så lång tid hade vi kunnat ta fika en annan dag.
Det var ett årsmöte med väldigt få närvarande. Patrik blev ny kassör i föreningen. Vi efterlyste flera som kunde hjälpa till med sommarfesten men ingen var intresserad. Känns som om alla bara kräver men ingen orkar ta tag i saken själv, eller hjälpa till. Det är alltid samma människor som ställer upp helhjärtat. Det var många som ville ha en hemsida för föreningen. Men gissa vad? Jo det va ju så att Vi har inte tid, Vi vill inte, Jag vill men kan inte. Men ha det ville alla minsann. På väg hem funderade jag på vad det skulle innebära för min del om jag tog tag i saken. Ja visst, det skulle bli lite jobb men med Patriks hjälp så fixar vi det. Ska bli intressant att se hur det tas emot. Det är ju en sak jag tycker är kul så varför inte egentligen. Höjden av fräckhet var att under mötet gick en i styrelsen förbi och vinkade till oss utan att reflektera varför vi satt där. Uppenbarligen hade han ingen koll alls på att det var årsmöte. Men va fan, han hade kunnat gå fram till oss alla tappra som satt där i kyla och hällregn och fråga vad vi gjorde där. Jag tycker att han ska plockas bort från sitt uppdrag. Men det är ju min personliga åsikt.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Vi kan väl fika någon annan dag också????

Snart är det sommarlov och Ebba längtar till er pool😄

2012-06-04 @ 01:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0