Cosmonova

Idag har jag haft en ledig dag. Det beror på att gårdagen var en heldags jobb. Och då menar jag heldag. 13 timmar närmare bestämt. Vi hade en underbar dag med våra juniorer i Stockholm. Tre ledare och 17 barn. Med buss, tåg och tunnelbana nådde vi vårt mål som var Naturhistoriska riksmuseet. Vi såg alla utställningar och så hann dom flesta med att se två filmer på Cosmonova. I matväg hann vi med Mc Donalds, frukt och pannkaka. Hade en liten tanke från början att ta med Jennifer men var glad att jag inte gjorde det. Jag var helt slut när jag nådde hemmet igen. Ja just det, slapp huvudvärken gjorde jag också.
Idag är också första skoldagen för barnen. Jag var så trött i morse att Patrik lät mig sova. När jag vaknade vågar jag inte tala om. Men lite nytta har jag gjort i alla fall bland annat tvättat några maskiner tvätt. Robin som började sent skötte sig själv. Alldeles för en stund sen parkerade jag bilen i garaget igen. Jag skulle åka på min vanliga hämtningsrunda när jag kom fram till skolan och insåg att det var onsdag. Då slutar ju Jennifer 14:35 och inte 13:20 som hon gör alla andra dagar. Det var bara att vända hem igen. Nu sitter jag här med en kopp te och inväntar nästa tur med bilen.

Dagens reflektion är följande:
Hur kan vissa i hela livet åka i en gräddfils-fil och få allt serverat hur illa man än beter sig? Medan en annan får kämpa sig fram i motgångar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0