Ögonblick som förändrar livet

Igår var jag och mamma till Lötenkyrkan. Vi hade bokat plats för att lyssna på Annika Östberg. Hon flyttade till USA med sin mamma när hon var 11 år och vid 13 rymde hon hemifrån. Hon drogs med in i droger, prostitution och olaglig handel med falska checkar. Hon var med vid två mord men höll inte i vapnet. Hon satt i amerikanskt fängelse i 28 år innan hon flyttades till Sverige. Där satt hon 2 år på Hinseberg innan hon i maj 2011 blev helt fri.
Jag tycker såna här historier är fascinerande och i min bokhylla finns det flera böcker med liknade öden. Det är så långt ifrån min verklighet man kan komma. Jag köpte med mig Annikas bok hem och fick den signerad till mig. Nu ska jag bara avsluta boken jag håller på med så jag får börja med den här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0