TACK! nu räcker det

Snö, snö, snö.
Nu tycker jag att det får vara nog. Nu kan vi ha den snö som vi har och en sisådär runt 8-10 grader kallt. Vore inte det perfekt? Jag trotsade vädret och begav mig ut till Skutt för att ta emot juniorbarnen. Ut dit är det bara gärden och det gick inte fortare än ca 40 km i timmen. Det var ju rena stormen. Vi bestämde ganska snart att vi skulle ställa in men vi var ändå tvungna att möta barnen så dom kunde bli hämtade. Hem gick det ungefär i 15 km i timmen. Tur att jag hade en bil framför mig som kunde bana väg. Riktigt otäckt var det.
Väl hemma i tryggt förvar började jag med maten. Ja, efter att jag skottat loss bilen som fastnade när jag skulle in i garaget. Tacos blev det fast det inte är fredag. Nu på kvällen har jag bakat två sorters kakor och hunnit med att påbörja en virkad snigel. Den kommer att bli himla söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0