Lena kyrka

Igår var jag över till Vattholma för att träffa Henrik och Carolina. Dom gifter sig den 8 september och jag ska fotografera bröllopet. Lena kyrka är platsen. Vi skulle titta lite på var vi tyckte var bra och fint att fota. Jag kom med många förslag som jag tror gick hem hos paret. Problemet blir väl om det regnar men någon plan B kom vi inte fram till. Det får helt enkelt gå fort mellan platserna som vi valt ut. Jag kan ju alltid skydda mig med paraply men brudens frisyr ligger illa till. Men det kan vi inte räkna med nu. För det ska inte bli regn.
Jag kom dit lite tidigt så jag gick in i kyrkan för den var öppen. Det var mörkt i den och alldeles tyst. Jag vågade inte stänga dörrarna och jag klev in tre, fyra teg innan jag backade ut. Huuua, jag tyckte inte det var trevligt. Fattar inte var det är med mig och kyrkor. Jag steg utanför muren och började kika runt. Jag tänkte att det kunde vara bra att ha lite förslag när dom kom. Jag tror i alla fall att jag kan se vad som är bra och kan föreställa mig hur det blir på färdigt kort. När jag gått ut genom grindarna och började gå utmed muren slog kyrkklockorna och herre gud vad jag hoppade till. Jag gick tillbaka till bilen och satte mig där med låsta dörrar.
Allt gick bra och jag tror dom var nöjda. Det svåraste blir nog att få till barnen.
Ett provfoto med telefonen blev det.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0