Jag me

Jag har också fyllt år. I lördags så var det stort kalas uppe i stugan. Jag hade bjudit närmsta släkten och så klart våra Vattholma-vänner. Tyvärr jobbade Sabina så dom kommer nu i helgen. Vi passade också på att fira Patrik eftersom vi var i Turkiet när han fyllde. Ja just det det var ju det också. Vi har varit på resa som jag inte heller har berättat om eller har visat bilder ifrån. Hmmm, ja du vad ska jag säga. Och det verkar som att det bara rinner ur mig nu i ett och samma inlägg.
Men i alla fall. Vi hade det trevligt och alla fick plats i vår lilla stuga fast vi var 19 stycken. En del satt i och för sig ute till en början. Jag hade gjort i ordning pastasallad sen fikade vi med hembakade bullar och kakor. Ja visst, ni läser rätt. För andra gången i mitt liv har jag bakat bullar. Dom blev himla goda om jag få säga det själv. Och så noblesskakor som tar ca 20 minuter med gräddning och allt. Smidigt var ordet. Jennifer hjälpte också till och gjorde neg...... eller chokladbollar heter det visst. Det blev ett lyckat kalas och jag hade önskat mig presentkort på IKEA och det fick jag av allihopa. Det blev en slant så på söndagen var vi och shoppade upp allt. Det blev en ny tv-bänk, ett nytt bord och en bokhylla om vi ska ha dvd-filmer i. Det saknades en liten slant för att jag skulle kunna köpa en smalare hylla. När det är gjort så har jag bytt ut allt det mörka mot vita möbler. Redan nu är vardagsrummet mycket ljusare. Sen var det ju det beslutet om jag skulle försöka sälja dom gamla möblerna eller om dom får åka till soptippen.
Snart, mycket snart ska jag försöka lägga upp lite bilder från Turkiet och Taizé.
 
Finaste gå-bort-tröjan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0