Påskägg

Den här helgen har det inte varit lika fullt upp som den förra. Igår hade vi tjejer lite pysseldag och det tillverkades påskägg som nu har fått plats i kökslampan ovanför bordet. Det blev riktigt fint och funderar nu på om det är det enda påskpynt som får komma upp i år. Eller kanske inte. Vi får se...... Vi hade en lugn och skön dag och sen blev det en god lördagsmiddag med hela familjen. Mamma och pappa kom förbi för en snabbfika på förkvällen.
Idag bar det av till stan för inhandling av skor till barnen. Jag hade tänkt köpa ett par gråa converse men då hade inte Stadium den färgen. Det är 25% till den 4:e så jag tänkte ju passa på men det gick alltså inte. Barnen hittade i alla fall skor och Linus två t-shirt. Jag köpte också på mig ett gäng nya bollar i lite fina sommarfärger. En chockrosa och en jättefin limegrön. Nu ska här tillverkas armband.
Nu på kvällen har vi haft besök av familjen Mattsson/Åkerman. Alltid lika trevligt när dom kommer förbi. Vi såg slutet av matchen mellan Falun och Helsingborg då Falun blev vinnare. Det var ju jättebra och då gällde det bara att Storvreta valde dom till semin och vet ni vad det gjorde dom. Nu är det match på tisdag hemma i Fyrishov sen tar vi bussen upp till Falun på torsdag och sen har vi en hemmamatch nästa måndag. Och efter det är det klart för det blir ju tre raka den här gången också. Eller...???
Nu till sängen för jag jobbar i morgon. Barnen har lov så dom är fortfarande uppe och spelar lite.


Kommentarer
Postat av: mamma

påskäggen blev jättefina!!

2012-04-02 @ 06:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0