Örebro

Det var den helgen det. I fredags tog vi bilen ner till Örebro för att Linus skulle spela lite innebandy. Vi kom fram till ett fint hotell och bar in alla väskor. Robin fick ett eget rum som han delade med kusinen och Jennifer skulle sova med oss. Det blev lite trångt i vårat rum med tre sängar men vi skulle ju bara sova där. Sen letade vi upp skolan som Linus skulle sova på. Vi hjälpte till att blåsa madrassen och få ordning på alla saker innan vi åkte därifrån. Sen var det ledigt några timmar innan första matchen skulle spelas. Först blev det en förlust sen en vinst och på det blev det oturligt nog två till förluster. Sista matchen spelades mot Gottsunda. Helt otroligt att vi åker ner till Örebro och får möta ett lag hemifrån. Linus gjorde ett mål och det var riktig fart på honom på varje match så det var så roligt att se.
På lördagen letade vi upp en köttrestaurang i som var riktigt bra. Lite samma stuk som Texas Long Horn här hemma. På samma hotell bodde en granne vid stugan och det var kul att träffa dom. Eftersom det blev tre förluster så var det inget spel idag. Vi var och tittade på p99 och efter det var vi till Gustavsviksbadet. Ett äventyrsbad som enligt Patrik var helt livsfarligt. Bland annat var det betongväggar vid en fors som man åkte utför. Jag och Robin ville inte bada så vi satt utanför med en data och jag hade en bok i knät.
Jag är helt slut efter helgens äventyr. Vi har haft det jättebra men det är alltid en omställning med allt vad det innebär. Så på väg hem snarkade jag nog ganska bra.
En värdelös sak var att det var uruselt skyltat. Inte en enda skylt på en enda skola. All skolor vi kom till låg mitt i bostadsområden så det var inte så lätt att hitta heller.
Nu på kvällen har det blivit tre armband gjorda som ska säljas i morgon. Och då står en finalplats på önskelistan. Jag har suttit med min fina Hannes-tröja sen jag duschade nu på kvällen och hoppas det ska ge lite kraft till killarna inför den sista matchen och sista chansen att ta sig till Malmö.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Välkomna hem!! Vi saknade er och söndags fikat😉

2012-04-16 @ 18:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0