Kungen

Här hemma i mitt hus heter inte kungen Carl XVI Gustaf och han bor inte på Drottningholm.
Nej, här heter kungen Hannes Öhman och han bor i Uppsala. Vilken vändning det var i matchen i måndags på Fyrishov. Det stod 2-2 i matcher och vad som helst kunde hända. I början på andra perioden stod det 0-3 till Falun men sen hände det något. Ålänningen blixtrade till och skottade in mål efter mål. Tre stycken och en assist sen var det fem andra mål från lagkamraterna. Ojoj så hett det var på planen. Ju mer mål Storvreta fick in dessto argare blev killarna i Falun. Det utdelades både slag och utvisningar. Målen visade 8-3 och det innebar att killarna åter var i final för tredje året i rad.
Men frågan återstår: Blir det ett guld för tredje året i rad???
Vi åker ner till Malmö med det röda tåget. Biljetterna är betalda och hämtade. Nu vill jag bara bli frisk för en förkylning har hittat till min näsa. Och när jag ändå är inne på önskningar så vore det där guldet kul att få hem till Uppsala igen :)

 


Kommentarer
Postat av: Sabina

Och här i Vattholma är det en annan kung som gäller😄När ska de hamna på pengar tro?????

2012-04-20 @ 00:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0