Guld

I lördags när jag vaknade var jag helt klotrund i ansiktet. Blev lite orolig men hade inte tid att tänka på det särskilt mycket då vi skulle göra oss färdiga för att åka ner till Malmö med det röda tåget. När vi kom till Storvreta var det redan folk på perrongen. Jag insåg ganska snart att vi inte skulle få dom platserna vi ville ha. Och mycket riktigt så blev det panikrusning när tåget äntligen kom. Vi fick i alla fall tag i ett bord till slut. Vi hade packat mackor och sallad som vi åt på väg ner.
När vi kom till arenan så hade inte damernas final börjat än. Vi intog våra platser och såg IKSU vinna över Kais Mora. Sen var det dags för killarna att inta planen. Jag fattat inte men nu igen så tog det andra laget ledningen från första början. Det gick så långt som till tredje perioden innan Storvreta skulle få fart på sina fötter och klubbor. Från ett underläge med 0-3 blev det vinst med 5-3. Dom slutar aldrig att förvåna. Men är dom världens bästa så ska dom väl klara upp det där kan man tycka. Med det tredje raka guldet ansluter dom till endast två andra klubbar som gjort det tidigare.
När det var dags att ta sig tillbaka till tåget hade mina vader svullnat upp rejält och det gjorde ont för varje steg jag tog. Jag hade inte speciellt tajta byxor men dom stasade så jag trodde jag skulle bli tokig. Det enda rätta när jag kom till tåget var att lägga upp dom på sätet för att lätta på trycket lite. Det hjälpte inte särskilt mycket men det var skönt att vila benen. Större delen av resan tillbaka kunde jag sova bort smärtan. Hemma igen och i sängen var vi klockan halv fyra. Vi var ju tvungna att ta in tidningen och kolla bilderna från kvällen på guldhjältarna.
På söndagen sov jag till efter tolv. Sen blev det soffläge till det var dags att åka till Vaksala torg och se när killarna rullade in i Uppsala med bussen. Det blev ett kort firande på grund av regnet men det räckte gott och väl.
På kvällen firade vi med sushi. Fast bara jag förstås dom andra åt annat på menyn.
I morse fick jag ringa läkaren för att komma underfund med mina svullnader. Ansiktet, vaderna och fötterna var som klumpar. Jag fick en tid på eftermiddagen och där kunde läkaren bara säga att det var en allergisk reaktion på något och skrev ut medicin. Det är praktiskt taget omöjligt att veta vad det kunde vara. Jag fick även lämna lite blod så dom kunde se om jag hade några infektioner i kroppen och det ringer dom om i morgon.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bilder från Vaksala torg kommer en annan dag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0