Glad Påsk

Nu har snart hela påsklovet gått och påsken har kommit nästan halvvägs. Vet inte riktigt när jag skrev sist och jag tänker inte kolla heller. Det är mycket som händer nu. Igår var vi iväg på ännu en match med dom stora killarna. Vi åkte med supporterbussen upp till Falun för att heja på. Hemmamatchen gick ju inge vidare så nu stod ganska mycket på spel. Med en till förlorad match tror jag att det hade blivit svårt att ta igen det på resterande matcher. Men med vårt stöd på läktare kunde alla åka hem till Uppland med en vinst i bagaget. Nu återstår tre matcher för det är bäst av fem som gäller. Om nu inte Storvreta tar hem tre på raken nu för då blir det bara fyra matcher spelade. Lite insnöad har jag allt blivit och det är roligt att det är något som (nästan) hela familjen åker på. I och för sig var inte Linus eller Robin med till Falun men vid hemmamatcherna är i alla fall Linus med. Och ofta tar han med sig en kompis också. Nästa match är på måndag och sen tar jag och Sabina bussen upp till Falun på torsdag. Eftersom det är skoldag på fredag så för gubbarna vara hemma med barnen. Rättvist tycker jag :)
Det blev ju lite sent igår så i morse sov vi ganska länge. Packningen gick i full fart och båten kopplades efter bilen. Sen bar det av till stugan. Så härligt att vara här för det var ett par månader sen. Det var också roligt att träffa våra kompisar här uppe. Vi gick en promenad tillsammans och bestämde fika lite senare. Barnen gick ut för att efter bara en kort stund återvända med en skada. Våra vänners minsta grabb hade skurit sig på ett vasstrå. Blodet bara rann och det var rejält djupt på ena fingret. Gubbarna hade druckit whiskey och hans mamma är känslig när det gäller blod. Jag skjutsade dom till akuten i Tierp där dom fick komma in på en gång. Det dröjde väldigt länge innan dom kom ut igen och då var han sydd med fem stygn i ena fingret och tejpad i det andra. Inte någon vidare kul start på påsklovet.
Nu är det sängen som gäller och i morgon vill vi inte ha någon snö så långt ögat når. Då får vi främmande av bror med familj. Mamma och pappa är borta med husbilen så vi får ha en påskmiddag själva. Det blir inte så himla märkvärdigt utan en påskmiddag mini.

Kommentarer
Postat av: mamma

Vi får väl ta en påskmiddag nästa helg tycker pappa om det passar er alla.

2012-04-09 @ 12:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0