Förkyld

Jag har åkt på en riktig förkylning. Halsen värker, näsan rinner och hostan sitter där den INTE ska. Det började på planet hem i lördags och har bara ökat. Gick och jobbade med feber igår. Först fyra timmar för att förbereda mat till som vi trodde ca 100-120 personer. Det visade sig att det var närmare 160 stycken. En liten paus fick vi när vi gick upp till kyrkan för att vara med på Gudstjänsten. Sen var det bråttom ner igen för att ta emot alla besökare. Även om det var mycket folk så gick det hela smidigt till. Vi såg till att det var fullt på matbordet hela tiden och till slut kunde vi också sätta oss ner för att äta lite. Senare på kvällen ville disken aldrig ta slut och när vi var klara för att åka hem så var jag helt slut i både kropp och huvud.
I morse fick jag mig en behövlig sovmorgon. Patrik fixade Jennifer och killarna hade ställt klockan själva för att traska iväg till skolan. Dom var så tysta för att dom inte skulle väcka mig. Vad dom inte visste var att jag låg och lyssnade på dom från sängen. Tänk om varje morgon kunde vara så där.
Efter en lugn frukost i min ensamhet var det tid att åka till jobbet. Förmiddagen på ett ställe och eftermiddagen på ett annat och då följde Jennifer med mig. Vi gjorde ljusstakar i cement. Riktigt kul är det så nu måste det bli av hemma med som vi har pratat om så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0