Trattkantareller i massor

Oj oj vad tiden rusar iväg. Fick just bli påmind om att jag sköter mitt skrivande dåligt. Ja jag vet jag hinner inte hur mycket jag än skulle vilja. Jag har så mycket att berätta och så många bilder att visa men det blir inget gjort.
Kan alla fall berätta att vi var upp till stugan i helgen. Patrik, Jennifer och jag. Grabbarna var hemma. Det var över två månader sen jag var dit så det var riktigt skönt att komma dit en sväng. Vädret var fantastiskt hela helgen, till mitt stora förtret i och för sig för jag vill ju att det ska vara kallt så jag får brassa på ordentligt med brasan. När vi kom upp i fredags så fick vi elda lite för att få upp värmen men sen var det varmt hela helgen. Patrik slängde igång en kort brasa i lördags eftermiddag men sen var det hett hela kvällen.
På lördagen fick vi besök av Fredrik med familj. Vi ville ha hjälp med en plåt vid nya väggen. Innan dom började med det åkte Emma och jag ut i skogen för att jaga lite svamp. När vi var borta hade mamma och pappa hunnit dyka upp vid stugan. Mamma kom och gjorde oss sällskap i skogen och på mindre än en timme fick vi ihop 21 kg svamp tillsammans. Helt otroligt. Vi parkerade bilen och gick längs en liten väg en bit innan vi vek av in i skogen och hann inte mer än ca 2-3 meter in så dök vi på ett ställe som vi inte kom ifrån. På promenaden tillbaka till bilen så steg vi över ännu mer svampar men dom lämnade vi så jag skulle kunna åka dit med Jennifer idag.
Idag har vi packat och fixat för att lämna stugan för den här gången. Jennifer och jag åkte till skogen igen och på 20 minuter hade vi fått ihop 6 kg till med trattisar. Efter gårdagens rensning så tyckte jag att det var nog. Jag har aldrig sett så mycket svamp på en enda gång. Nu ikväll har jag rensat svampen från idag och så har jag förvällt och ska frysa in. Jag har också sparat tre fulla brickor som jag ska torka. Jag vet inte vad som är godast egentligen??? Jag menar om man nu inte äter dom färska direkt från stekpannan. Vad tycker mina läsare, har ni någon åsikt om vad som är godast???
Tack alla för en jättetrevlig helg. <3

Kommentarer
Postat av: ingrid kristina

Tack för att du skrev på bloggen igen,har väntat läge på nyheter.Kram

2011-10-31 @ 03:48:58
Postat av: Anonym

Det allra godaste är nog nystekta direkt från skogen men torkade går jättebra till såser och frysta till soppor o sånt.

2011-10-31 @ 12:02:17
Postat av: Sabina

Det bästa är att lämna svamparna i skogen!!!

2011-11-03 @ 09:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0