Spökvandring

Nu sitter hela familjen i stugan och myser. Idag fick vi även med grabbarna upp hit och det känns himla bra. Utan protest följde dom med för en riktig familjehelg i lugn och ro. I morgon blir det nog en tur till Gävle, vi får se hur humöret är när vi vaknar.
Veckan annars har varit ganska lugn. Ledig måndag, jobb på tisdag och så en ledig dag på onsdag. Men det tog jag igen med råge igår och idag. Började igår morse halv nio med personlamöte och sen var det fix och trix inför kvällen. Vi hade planerat övernattning med våra juniorer i församlingshemmet. När alla barn kom på plats hade vi dukat för tacos. Efter maten var vi upp till kyrkan på mässa. Sen var det tid för filmvisning innan vi gick upp till kyrkan igen. Vi ledare hade förberett en spökvandring på kyrkogården och inne i kyrkan. En kollega hade klätt ut sig och vandrade mellan gravstenarna. Det blev lite panik bland barnen som ville in i kyrkan snabbt för att komma undan och vi ledare skrattade glatt. Väl inne i den mörka kyrkan skulle dom med hjälp att ficklampor leta efter bokstäver som vi hade placerat ut på olika ställen. Även jag tyckte det var läskigt i kyrkan. När alla kort var funna återvände vi till säkeheten och så fick dom klura ut dom två orden som bokstäverna skulle bilda. Det är ett härligt gäng som hade lite svårt att somna igår. Jag tror att det var vid tvåtiden i natt som jag hörde dom senast sen slocknade jag av ren utmattning. I mose var dom igång igen före sju....pust. Klockan hade hunnit bli strax före elva innan jag kom hem. Jag har haft en rolig upplevelse och fick dela den med mina fina kollegor.


Kommentarer
Postat av: ingrid kristina

Tack nu har jag hittat bloggen igen.Jag vill ju veta vad som händer.

2011-11-05 @ 19:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0