Radiolan

Alltid när jag sitter i bilen är radion påslagen. Jag lyssnar med ena örat på vad dom säger på Rixfm. Ibland snappar man upp något som gör att i alla fall jag skruvar upp volymen en aning. Inne i stan har jag jättelågt på för att höra trafiken runt omkring mig. När jag är på väg hem får det gärna vara lite högre. Sjunger gör jag mer än gärna. Både högt och falskt men vad gör det då. Så länge ingen säger ifrån så får det vara så. Meeen.....igår hörde jag något intressant. Visste ni att ända sen 1905 då dom började mäta snödjupet har det aldrig varit så lite snö som det är nu. Nej det är ju inte så konstigt för det är ju ingen snö nu. Ja just det, det är ju ingen snö nu. Och det har ALDRIG hänt sedan 1905 alltså. Kanske ännu längre tillbaka till och med men det var då dom började mäta snödjupet.
Undrar när snön kommer egentligen??? I Jennifer´s klass har alla fått gissa på varsitt datum när dom tror att snön ska komma. Jennifer har tippat på den 23 november och än så ligger hon bra till. Jag tycker det skulle vara ganska lagom om det börja snöa då. En månad kvar till jul så man börjar få lite mer julfeeling och så kan det ligga kvar till slutet av januari. Den som väntar får se :)

Kommentarer
Postat av: ingrid kristina

Jag gissar och hoppas på 23 december

2011-11-11 @ 22:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0