1:a advent

Så har vi då kommit fram till första advent. Jag trodde inte att vi skulle få en vit advent men nu på kvällen har det faktiskt snöat en del. Stora fina flingor som dalar ner och lägger sig fint på marken.
Började dagen med att jobba en stund. Det var familjegudstjänst i Skuttunge kyrka och efter det skulle det bli fika. Fikat hann jag aldrig vara med på för det var tänkt att jag skulle sjunga vid slottet i stan med kören. Varje år firas första advent med fyrverkerier från Botaniska trädgården och uppträdande vid slottet. Tyvärr så blev det inget firande i år, allt blev inställt. Och det på grund av stormen som väntades. Det vara väl en himla tur i oturen för det hade inte varit kul att stå ute i nästan tre timmar i snålblåst och spöregn. Men vad gör man inte för att få sjunga en trudelutt. Troligtvis så skjuts firande upp till tredje advent. I stället blev det en tur till Mattias för att kolla in hur det går med renoveringen. Sen var vi in till Gränby för att byta en one piece till Jenkan. Jag vill också ha en jätteoverall..... Middagen var vi till kina och åt. Det var väldigt mycket folk där så det var lite dålig service med maten. Men vi blev mätta och belåtna och jag åt sushi för andra gången den här veckan.
På kvällen har vi firat med glögg och ett 1:a adventsljus tänt. Myspys med hela familjen samlad i soffan.


Varsågod USA här kommer en snöbild till er :)


Kommentarer
Postat av: ingrid kristina

Tack för snöfotot,precis lagom med snö behövs inte mer i vinter

2011-11-28 @ 22:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0