Varmt

Idag har det varit varmt och skönt. Lite för varmt för min del men jag gick in och svalkade mig ibland. Dom senaste två dagarna har jag inte gjort annat än tvättat och åter tvättat. Jag tror jag är uppe i 10 eller 11 maskiner nu. Vi hade inte SÅ mycket tvätt men ni vet sånt som alltid ligger nederst i tvätt-tunnan som egentligen inte passar ihop med något. Och så har det varit massa lakan vilket också gjorde att jag fick mangla lite eller mycket. Men nu har jag en näst intill tom tvättstuga. Så skönt.
Idag på eftermiddagen när jag hämtat Jenkan från skolan visade termometern 32 grader på baksidan. Det blev till att ta fram vattenspridaren och så fick hon svalka sig i den. Jag tog en runda på tomten och spanade in grödorna. I vårat lilla skogsparti kommer det att komma mycket blåbär. Rabarberna är perfekta just nu så man kanske ska göra en paj innan dom blir för gamla och träiga och så brukar jag frysa in lite för framtiden. Plommonträdet blommar för fullt. Äppelträdet var det värre med men det finns i alla fall några blommor som är på gång.

    



    


Kommentarer
Postat av: Sabina

Vilka härliga bilder....gillar sådana också;-)

2011-05-10 @ 22:48:07
Postat av: mamma

nu vet man vart man ska gå i höst och äta plommon

2011-05-11 @ 00:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0