Ogräsrensning

Vaknade utvilad med en sovande dotter bredvid. Hon passade på att sova i bredvid mig när inte Patrik var hemma. Efter ett tag var även hon vaken och vi gick upp för att äta frukost. När den var avklarad så fanns det ingen återvändo längre. Jag har gått länge och irriterat mig på ogräset som börjar komma upp runt huset i gruset. Jag fattar inte hur det kan växa så mycket. Håller man inte efter så jagar ogräset mig till jag ger upp och plockar bort det. Vi skulle behöva ta hem ett lass med grus och fylla på runt huset. Det börjar bli dåligt och jag fattar inte vad det kan ta vägen. Det är ju inte så att det bara kan försvinna eller dunsta. Någonstans borde det väl ta vägen. Jaja nu är det så i alla fall. Frågan är väl om det räcker med ett släpkärrelass men det kan ju vara en bra start. När vi var färdiga med att ha ryckt och grävt upp dessa gula, fula, hemska blommor (ogräs) var jag helt slut så jag gick in och tog mig en välbehövlig dusch. Sen var det tid för lunch och det fick bli vårrullar med en god sallad till.
Senare på eftermiddagen kom killarna hem och då blev familjen komplett igen. Två utav barnen hoppade i poolen och idag var den uppe i 22 grader. Men än är det för kallt för mig. Innan middagen var jag iväg och träffade ett par som ska gifta sig om två veckor och då är jag bokad som fotograf.
Till middag blev det grillat kött och klyftpotatis. Vi fick också besök på eftermiddagen. Först svärmor och sen kom mamma och pappa för att fika.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0