Flyg du lilla vita boll

Vaknade som vanligt och det var bara 8 grader ute. Jag undrar när sommaren kommer på riktgit. Just nu har termometern passerat 23 grader. Ja visst, det är väl inte fy skam men när det är kallt på morgonen så klär man ju på sig efter det. Och nu på eftermiddagen när man kliver utanför dörren så svettas man. Visst skulle jag kunna byta om men det struntar jag i.
Tvättmaskinen har gått varm idag och jag har varit ute med kameran. Vi har en maskrosodling här hos oss och den är riktigt ståtlig vill jag lova. Synd bara att jag hatar allt vad gult heter. Två utan grannarna har alldeles gröna gräsmattor och så kom jag på varför, dom har ju lagt färdig gräsmatta för inte så länge sen så det är klart att maskrosorna inte har hittat dit än. Jag ska nog gå över med mina fina vita bollar så ordnar det sig nog ganska snabbt. Men det har ju blåst en del dom senaste dagarna så det kanske har ordnat upp sig själv. Det spelar ingen roll om man har nyklippt matta nog reser sig dom där rackarna sekunden efter.
Igår kväll var vi till mormor och hälsade på. Hon blev överraskad och glad att vi kom över en sväng. Vi stannade och fikade sen rullade vi hem igen.

    


Kommentarer
Postat av: mamma

Visst är det ungerbara blommor på alla sätt och vis.

2011-05-27 @ 06:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0