Älskade morfar

Äntligen (om jag nu får säga så) har morfar fått somna in. I drygt 9 år har han haft det jobbigt med sjukdomen. När han blev sjuk sa dom att vi kunde vänta oss att han skulle vara kvar bland oss i 4-5 år men han kämpade i många fler år än så. En stor bit av mitt hjärta är borta. Min älskade morfar som var den bästa av alla. Tårar som aldrig vill sluta rinna. Men inne i min själ vet jag att han har det jättebra uppe i himlen. Fri från sjukdomen som gjorde att han inte visste vem han var till slut. Han kunde inte välja en finare dag att vandra vidare i alla fall. Solen värmer skönt och sommaren är på väg på riktigt. Det blev som vi trodde att morfar inte fick uppleva sin 85-årsdag som är den 16 maj. Jag ska alltid minnas morfar som han var innan han blev sjuk. En busig, pillemarisk fantastisk finsnickare. Och det bästa av allt så var han min morfar. Sov gott kära morfar nu när du äntligen fått ro i kroppen.

Kommentarer
Postat av: fredrik

Älskade morfar vi syns någon dag...vila i frid.

2011-05-11 @ 19:59:29
Postat av: mamma och pappa

Tack våra älskade barn för att ni finns.

2011-05-12 @ 07:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0