Göra egna hamburgare

Jag fattar inte hur svårt det kan vara egentligen. Varför och då menar jag VARFÖR gör man inte hamburgare själv??? (Jag gör inte det i alla fall) Det är klart det är lite pyssel men har man 10 minuter extra så är det hur lätt som helst. Och då tycker jag att dom där tio minuterna får vara värt väntan. Det jobbigaste är väl att man måste tänka efter om man ska göra hamburgare eller ej. Det gäller ju att köttfärsen ska vara tinad. Jag som ofta bestämmer vad vi ska äta till middag på eftermiddagen ställer till det för mig.
Men nu till dagens rätt. Thaiburgare med tillbehör. Smaskigt var det och som igår blev det slut på faten. För att få in thaismaken skulle det vara sambal oelek (eller röd chilipasta men det hade jag inte hemma) i smeten och det blev en god extra krydda. Jag hade kunnat ta i lite mer för starkheten men det kan jag göra nästa gång.
Nu till sängen för i morgon blir det att stiga upp nästan med tuppen. Då bär det av till Furuvik med jobbet. Jennifer ska vara med mormor på jobbet och grabbarna hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0