Middax

Linas matkasse har jag ju berättat om och nu har vi pausat den ett tag. Vi hade den några veckor och jag tyckte jag fick en del uppslag till nya recept. En rätt per kasse var helt omöjlig att tycka om. Inte ens jag som verkligen äter allt tyckte att det var speciellt gott. Men det var ju väldigt bekvämt att få hem mat för en vecka och slippa tjafset som är varje dag när man ska försöka planera middagen. Alla tycker olika och sen i slutändan är det i alla fall jag som får bestämma och laga iordning maten. Laga mat är helt ok det tycker jag är roligt men att komma fram till VAD man ska laga är hoppöst. Jag kan äta kyckling hur mycket som helst och wokar man det med olika grönsaker blir det supergott. Det är lite delade meningar om det men, men. Yttrar man sig inte så kan det bli så. Här är det tillåtet att peta bort grönsakerna bara man har smakat. Och jag måste säga att barnen är duktiga på att smaka och äta.
Nu har vi i alla fall provat en ny kasse som heter Middax. Den kommer från Nelins i stan. Första leveransen var i söndags så jag har inte provat mer än ett recept än. Det som serverades igår var pasta med en sås av matlagningsgrädde, crème fraiche, spenat, citronskal och saften från en halv citron och rökt lax. Jag kan ju säga så mycket som att såskastrullen var renskrapad. Nästa gång jag gör detta så får jag öka på såsmängden lite. För det här är en måltid som kommer att serveras flera gånger.
Idag blir det thaiburgare med bröd och asiatisk kålsallad och till det skulle det även vara klyftpotatis. Och det låter ju inte så tokigt det heller.
Återkommer senare med ett utlåtande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0