Epa-traktor

Sista dagen på veckan och sista dagen på den här månaden. I morgon är det 1:a augusti och då kan man väl säga att hösten börjar tåga in. Men idag har det varit ett fantastiskt väder. I min mening är det lika med TOKHETT. Lite för varmt för min smak men med lite vila och kyla inifrån huset har det gått bra i alla fall. Man kanske borde vara ute för att få lite färg så här i sommarens sista släng. Men sola för mycket är ju inte heller bra, för vem vill bli en gammal skrynklig gumma i förtid. Inte jag i alla fall. Då är jag gärna lite blek i stället. Just nu i denna sekund är klockan tio över sju och det är fortfarande hett ute, närmare bestämt 33 grader.
Mitt i värmen har jag målat. Bara lite. Grundat på insidan av väggen och målat den vita färgen på utsidan. Torktiden är många timmar så något mer målande blir det inte idag. Eller det får vi se jag kanske trotsar tiden och målar i alla fall. Det har ju trots allt varit hett idag och då måste väl torktiden kortats??? Eller har jag fel? Jag fattar ingenting men det kanske inte gör något, blir det bra så blir det annars får jag väl kosta på en sväng extra. Det är lite frustrerande över att bara sitta inne och vänta ut tiden.
Grabbarna åkte hem idag. Patrik har jobbdag i morgon och småkillarna ville hem för lite dataspel. Eller så var det en bil som drog uppmärksamheten till sig. Dom var och tittade på en bil som skulle vara ett tilltänkt epa-projekt. Den var väldigt fin så i morgon kommer det att stå en till Volvo på vår gård. Patrik så klart hade epa när han var ung men det hade faktiskt jag me. En Mazda-pickis som var röd och vit. När sen Fredrik tog över den så målades den lila och vit. Eller? Rätta mig om jag har fel! 
Det är väldigt tyst när inte alla är hemma. Och Jennifer stack just ut med två kompisar för en cykeltur så här sitter jag själv och har tråkigt. Men ska nog ta tag i målningen nu så det blir klart någon gång.

Kommentarer
Postat av: mormor

nu har vi varit och sett blivande epan, Jättefin.

2011-08-02 @ 08:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0