Härliga dagar

Igår var det ett sånt där konstigt väder. Det var ok på morgonen och vi satte oss i bilen och styrde kosan mot Gävle. Lite lagom att gå i affärer och så skulle det inhandlas priser till sommarfesten som är på lördag. Som medlem i festpatrullen så tog jag på¨mig att fixa barnpriserna. Efter flera timmars strosande så var det tid att åka hem. Medan vi var inne i den sista affären så hade himlen öppnat sig och med några få meter till bilen så hann vi bli plaskblöta. När vi kom hem var det middag som gällde sen fick vi besök i stugan. Sabina med familj tog sig tid att komma ända ut hit för att gratulera Linus och Jennifer. Det var hett när dom kom men det övergick ganska snabbt i regn. Men vi trängde ihop oss under taket och satt och fikade där. Nästa gång dom kommer ska jag se till att beställa sol. Och då tar vi en grillkväll med lite gott vin till.
Dagen idag som håller på att ta slut har vi både jobbat hårt och vilat på altanen i solen. Efter gårdagens busväder var det kallt i morse så det åkte på bra med kläder. Men ju längre dagen gick så åkte det på tunnare och tunnare kläder. Jessica och jag hade fått för oss att vi skulle städa ur klubbstugan till lördagens fest. Dom hade besök sen igår så det blev lungt hela dagen. Till lunch gjorde vi våra egna Subway-mackor. Det blev så klockrent gott. Olika pålägg och såser och så fick man göra sin egen macka. Jag var mätt ett långt tag efter den lunchen. Senare på kvällen var det dags att ta tag i städjobbet. Det gick jättebra och vi kämpade på hårt men så blev det ett riktigt superduper bra resultat. Vi rensade och kastade en liten del men mest städade vi och la sakerna på "rätt plats". Det blev en mycket större yta att vistas på och förhoppnigsvis kommer dom andra på området att tycka att vi kämpat på bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0