Koh Phangan

Söndagen börjar lida mot sitt slut och jag tänkte berätta vad jag gjorde igår. Mamma fyllde ju år för två veckor sedan och då gav jag och Fredrik henne en hemlig present. Vi velade fram och tillbaka men bestämde till slut att vi skulle gå på bio och före det en mysig restaurang. Det är en thairestaurang på Övre Slottsgatan som heter Koh Phangan. För att överhuvud taget få en plats där så måste man boka bord minst en vecka i förväg. Den var inte så stor och med massa lysen och palmer just som jag kan tänka mig att det ser ut i Thailand. Det är ingen idé att ens försöka förklara hur det ser ut där inne man måste uppleva det på plats. Vi fick kliva upp i en trapp på en liten platå och fick ett litetlitet bord att sitta vid. Vi fick börja med en sallad som det var en jättestark dressing på men med vatten gick det bra. Rätt som det var så blev det svart i hela lokalen och så började det dundra och blinka. Varje hel och halvtimme simulerar dom ett åskoväder. Jag visste att det skulle vara så men ändå när det vart mörkt undrade jag om det var kocken som hade brassat på för fullt på spisen och att det var någon propp som hade gått. Till förrätt tog jag friterade räkor som man doppade i sweetchili sås som var jättegott. Sen tog jag nudlar med kyckling och grönsaker med krossade jordnötter. Och jag lovar att det är det godaste jag har ätit ute på hur länge som helst.  Ska ju också tala om att mamma var riktigt nervös och innan vi kom på plats försökte lura i oss att den andre hade berättat för att försöka få den hon pratade med just då att avslöja vad vi skulle göra. Men den gubben gick vi inte på. Efter den fantastiskt goda middagen gick vi ut i den mörka vinternatten och styrde våra steg ner mot Filmstaden. Mamma visste inte att vi skulle gå på bio så vi gick i lugn och ro mot ett mål som bara vi barn visste. Vi såg The Tourist med Angelina Jolie och Johnny Depp. Filmen utspelar sig i Venedig och mycket kommer jag ihåg och kände igen sen vi var där för ett antal år sedan. Det är en så himla mysig stad och jag önskar jag kommer dit igen.
Det blev en mycket lyckad kväll. En kväll som kommer att vara kvar i minnet länge.

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja tack snälla för denna trevliga kväll den kommer jag att minnas länge. Kramar till er båda.

2011-01-31 @ 07:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0