Jag åker skidor

Idag var till och med jag upp i skidbacken och åkte utför. Jag och Robin hade inte hyrt utrustning hemifrån men vi blev lite sugna på att åka i alla fall. När dom andra gick iväg gick vi efter till skidshoppen och hyrde vi me. Vi skulle överraska dom i backen och det gjorde vi med besked. Patrik trodde aldrig att jag skulle sätta på mig ett par skidor igen men tji fick han. Jag hade mina förhoppningar att jag skulle glida nerför backen lika bra som jag gjorde för längesen men kom att tänka på att jag blir ju inte yngre eller smidigare direkt. Med dom tankarna satte jag på mig pjäxorna och min skadade fot gjorde sig genast påmind. Men skam den som ger sig. Jag gled iväg och så skönt det var att susa ner för (den gröna) backen. Det kändes precis som förr lika snabb och smidig. Eller långsam och säker kanske. I alla fall så var det så himla kul att svischa nerför backarna igen.


Så här fint var det innan vi gick ut i backen.


På eftermiddagen såg det ut som det brann uppe på berget.




Kommentarer
Postat av: mamma

oj så mysigt ni ser ut att ha

2011-01-02 @ 21:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0