Festdag

Mycket stod på schemat idag. Vaknade och åt frukost som vanligt sen var det dags att göra sig i ordning för att åka till stan. Kören skulle samlas på Gränby Centrum för att ta emot priset som vi vann i samband med julkörskampen i december. Redan en halvtimme före utsatt tid var det mycket folk på plats. Caroline och Heinz var också på plats. Allt fler folk intog sina platser och Caroline testade mikrofonen som inte fungerade direkt. Vi fick börja uppsjungningen utan att höra vad hon sa och det är väl tur att vi vet vad vi ska göra. Till slut tjöt det till i hela Gränby när ljudet kom igång. En liten sång att värma upp med sen var vi igång. Grottan var även på plats för att ta emot priset som vi skänkte till deras verksamhet för att hjälpa dom hemlösa i Uppsala. Som vanligt var det fantastiskt roligt att sjunga och alltid lika roligt att träffa Caroline igen efter ledigheten.
Tack Patrik, Robin , Linus, Jennifer, mamma, pappa för att ni kom och lyssnade och ville dela min glädje som jag tycker det är att sjunga.


Mikrofonproblem



Prisutdelning


Checken på 20000 kronor.



Många människor både i kören och i publiken.


Efter framträdandet var det tid att åka och gratta mamma som fyller år idag. 57 år rena ungdomen. Vi blev bjudna på en jättegod köttfärspaj med sallad. Sen blev det fika med glass. Fredrik och jag har knåpat ihop en överraskning som hon inte får veta förrän om två veckor. Så vi håller henne på halster ett tag till. Ja mamma, jag vet att du är nyfiken men du kan glömma att vi kommer att berätta något du får helt enkelt ge dig till tåls.  
Tack alla för en trevlig dag.

    

Bästaste mamma och pappa som bara ÄLSKAR att jag springer runt med kameran.

         


Emma som jag lyckats fånga på bild UTAN att hon blundar.

    

Mormor och farmor.

 

    

Pappa hade fixat SMÅ glasspinnar till barnen.

 


Lille Rex ville smaka glass av Ida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0