Helgen som gått

Oj oj här händer det inte mycket. Men nu är jag på gång.
I fredags åkte vi upp till stugan för lite mys. Vi åt middag hemma först så det blev lite sent men det gjorde ju inget för vi skulle ju bara upp och slappa. I lördags hälsade vi på en familj med nio hundar varav fem var valpar. Dom var bara fem veckor och lika stora som en hamster. Dom var fortfarande lite vingliga och pipiga. När vi fått fika begav vi oss hem för att laga lite middag och för att förbereda sig mot kvällens tv som var Mello. Jag måste säga att jag tycker att det var många bra låtar. Det brukar ju alltid vara någon som man vill stänga öronen när man hör men det tycker jag inte att det var igår. Vi får väl se hur dom andra lördagarna artar sig. Efter tv´n skulle vi få i säng två utav barnen för att dom skulle orka upp i morse. Det var tidig samling och in till stan för att spela innebandy. Dom tidiga matcherna brukar inte vara så bra för killarna men idag var dom på hugget. Jättefint passningsspel och allt flöt på bra. Det slutade med seger 1-7 till oss i BBK. Dom har flyt nu. På väg ut träffade jag äldsta kusinen med dotter som skulle titta på sonen som spelade efter oss. Vi fick en kort men trevlig pratstund.
Ja just det ska ju tala om middagen oxå. Ikväll åt vi älgfärsbiffar med ugnsbakade rotfrukter och jordärtkockspuré. Hade mina aningar att barnen inte skulle äta purén så jag gjorde en brunsås till. Robin smakade faktiskt och tog också om så det var kul. Jag åt och tyckte det var ok. Nu är Linas matkasse slut för den här veckan så nu blir det egen hitta-påad mat en vecka innan vi väntar en ny kasse.
Nu har jag slagit ner rumpan för gott inför kvällen. Efter en kort promenad på 30 minuter så blir det tv-kväll. Först bestämmer Jenkan och då blir det Bulldog och Djursjukhuset. Sen är det vår tur när hon hoppat i säng och då blir det Solsidan och kanske Wallander.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0